[ Pobierz całość w formacie PDF ]
scharakteryzować poszczególne rodzaje marketingu,
dobrać metody badań marketingowych do promocji filmów i audycji
telewizyjnych,
wyjaśnić związek pomiędzy promocją, a pozostałymi narzędziami
marketingowymi,
określić instrumenty i działania związane z dystrybucją filmów i audycji
telewizyjnych,
wyjaśnić rolę public relations w działalności marketingowej,
scharakteryzować teksty reklamowe ze szczególnym uwzględnieniem
funkcji przekazów językowych i u\ytych środków perswazji,
dokonać analizy językowej wybranych sloganów reklamowych,
scharakteryzować rodzaje i formy reklamy,
zaplanować etapy projektowania reklamy,
sporządzić spot reklamowy,
wybrać media reklamowe,
dobrać nośniki przekazu reklamowego do potrzeb przedsiębiorstwa
filmowego i telewizyjnego,
określić potrzeby potencjalnych klientów,
określić podstawowe segmenty rynku reklamy,
zaprojektować program działań marketingowych przedsiębiorstwa
filmowego i telewizyjnego,
zastosować strategie marketingowe,
określić efekty stosowania strategii marketingowych,
sporządzić uproszczony plan marketingowy przedsiębiorstwa
filmowego lub filmu fabularnego.
2. Materiał nauczania
Podstawowe pojęcia marketingu.
Rodzaje marketingu.
Metody badań marketingowych.
Narzędzia marketingu mix: produkt, cena, dystrybucja, promocja.
Dystrybucja i promocja jako narzędzia marketingu.
Techniki Public Relations.
Media i nośniki reklamy.
Rodzaje i formy reklamy.
Etapy projektowania reklamy.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
96
Segmentacja rynku, grupa docelowa klientów (target group).
Pozycjonowanie, branding, promotion mix.
Plan marketingowy i strategie marketingowe przedsiębiorstwa filmowego.
3. wiczenia
" Określanie zale\ności między potrzebami, a działaniami
marketingowymi przedsiębiorstw filmowych lub telewizyjnych.
" Przeprowadzanie badań ankietowych dotyczących oglądalności filmu
fabularnego lub audycji telewizyjnej.
" Konstruowanie przykładowych kanałów dystrybucji filmów fabularnych.
" Analizowanie działalności promocyjnej przedsiębiorstwa filmowego.
" Planowanie reklamy i promocji sprzeda\y oraz marketingu
bezpośredniego dla wybranych filmów fabularnych.
" Analizowanie polskich spotów reklamowych prezentowanych
w telewizji.
" Projektowanie materiału reklamowego.
" Przygotowywanie reklamy filmu fabularnego.
" Analizowanie mo\liwości reklamy ró\nych produktów telewizyjnych
w ró\nych mediach.
" Analizowanie działalności marketingowej i strategii marketingowych
wybranych przedsiębiorstw filmowych.
" Opracowywanie uproszczonego planu marketingowego
przedsiębiorstwa filmowego lub telewizyjnego.
4. Zrodki dydaktyczne
Filmy dydaktyczne, przezrocza, foliogramy, prezentacje komputerowe
dotyczące zastosowanie marketingu w przedsiębiorstwie.
Przykładowe plany marketingowe.
Materiały reklamowe.
Kamera, aparat fotograficzny.
Komputer z dostępem do Internetu i rzutnik multimedialny.
Przepisy prawa dotyczące działalności reklamowej.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Celem realizacji programu jednostki modułowej jest kształtowanie
umiejętności wykonywania badań marketingowych, projektowania reklamy
filmu fabularnego oraz sporządzania planów marketingowych
przedsiębiorstw filmowych i telewizyjnych.
Podczas realizacji programu jednostki modułowej nale\y zwracać
uwagę na kształtowanie umiejętności sporządzania reklamy zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa. Szczególną uwagę nale\y zwrócić
na zagadnienia dotyczące produktu, ceny, promocji, dystrybucji.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
97
W procesie dydaktycznym wskazane jest stosowanie następujących
metod nauczania: wykładu informacyjnego, dyskusji dydaktycznej, metody
projektów oraz ćwiczeń praktycznych.
Zamieszczone w programie ćwiczenia stanowią propozycję, nauczyciel
mo\e opracować inne ćwiczenia mo\liwe do wykonania w warunkach
szkoły.
W procesie nauczania-uczenia się nale\y zwracać szczególną uwagę
na:
posługiwanie się terminologią marketingową,
wdra\anie uczniów do samodzielnego i logicznego myślenia,
aktywny udział w rozwiązywaniu zadań i ćwiczeń,
zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.
Realizacja ćwiczeń i innych zadań mo\e odbywać się w warunkach
rzeczywistych i symulacyjnych. Przed przystąpieniem do zajęć wskazane
jest przygotowanie materiałów, takich jak: przykładowe spoty reklamowe
materiały reklamowe, katalogi przedsiębiorstw filmowych i telewizyjnych,
prospekty reklamowe.
Uczniowie wykonując ćwiczenia powinni korzystać z zasobów Internetu
oraz innych zródeł informacji.
Wskazane jest równie\ realizowanie zajęć w przedsiębiorstwach
filmowych i telewizyjnych.
Zajęcia powinny odbywać się w pracowni komputerowej, w grupie do
15 uczniów, z podziałem na zespoły 2-4 osobowe oraz indywidualnie.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceniania osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów powinno odbywać się
systematycznie w trakcie realizacji programu jednostki modułowej na
podstawie określonych kryteriów.
Podczas kontroli i oceny nale\y sprawdzać umiejętności uczniów
w operowaniu zdobytą wiedzą, zwracać uwagę na merytoryczną jakość
wypowiedzi, właściwe stosowanie pojęć i poprawność wnioskowania.
Ocena osiągnięć szkolnych powinna aktywizować i mobilizować do
pracy zarówno ucznia jak i nauczyciela. Ocenianie powinno uświadomić
uczniom poziom ich osiągnięć w odniesieniu do wymagań edukacyjnych.
Proces oceniania powinien obejmować:
[ Pobierz całość w formacie PDF ]